Wednesday, July 14, 2010

CHORAL SPEAKING KEKALKAN KEDUDUKAN

14 JULAI - Hari ini SK Gita 2 sekali lagi mengekalkan kedudukan ketiga dalam Pertandingan Choral Speaking Zon B Kuching. Pertandingan Choral Speaking Zon B pada kali ini telah diadakan di Perpustakaan Negeri Sarawak. Ianya merupakan pertandingan tahunan yang dianjurkan oleh Pejabat Pelajaran Daerah Kuching (PPDK) untuk memperkembangkan potensi murid dalam choral speaking seterusnya mewakili Kuching ke pertandingan Choral Speaking antara daerah nanti. Seramai 36 orang murid SK Gita 2 mewakili sekolah ke pertandingan tersebut dibawah pimpinan Cikgu Polly Billy.

"Pasukan sekolah telah menunjukkan prestasi yang baik dalam pertandingan kali ini. Cuma ada beberapa kelemahan yang perlu diperbaiki lagi. Walau apapun tahniah kepada pasukan sekolah kerana berjaya mengekalkan kedudukan ketiga," kata Cikgu Polly Billy ketika ditemui selepas upacara penyampaian hadiah.

Tahniah diucapkan kepada pasukan Choral Speaking sekolah kerana berjaya mengekalkan kedudukan pada pertandingan Choral Speaking kali ini. Semoga mendapat johan pada tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment