Thursday, August 5, 2010

PERKHEMAHAN PERTAMA SK GITA 2



30 & 31 JULAI - Satu perkhemahan badan-badan uniform telah diadakan di Sekolah Kebangsaan Gita No. 2. Perkhemahan 2 hari satu malam ini merupakan anjuran bersama Guru-guru pelatih dari Institut Perguruan Kampus Batu Lintang (IPBL) Kuching dan guru-guru Sekolah Kebangsaan Gita No.2. Seramai 120 orang murid dari badan uniform pengakap, PBSM, Puteri Islam dan Kadet Remaja Sekolah telah menyertai perkhemahan tersebut. Ianya merupakan program perkhemahan yang pertama sejak sekolah ini beroperasi. Malah ianya julung-julung kali penganjuran bersama dengan guru-guru pelatih dari IPBL. Sebelum ini, guru-guru pelatih IPBL pernah mengadakan lawatan ke SK Gita 2 dan pernah memimpin senaman pagi ketika Program Sekolah Sejahtera Jerayawara.

"Ini merupakan perkhemahan yang pertama, kita akan masukkan program perkhemahan seperti ini di dalam takwim tahunan sekolah nanti" Kata Guru Besar SK Gita 2 En. Abdul Latip ketika Majlis Penangguhan Program Perkhemahan tersebut. Beliau amat bersyukur kerana sepanjang perkhemahan tersebut tidak ada perkara yang tidak diingin berlaku. Beliau berharap murid-murid dapat menghayati perkhemahan tersebut seterusnya menjadikannya sebagai pengalaman yang berguna pada masa akan datang.

Ucapan terima kasih kepada guru-guru pelatih Institut Perguruan Batu Lintang. Seterusnya Ahli Jawatankuasa pelaksana Program Perkhemahan Bersepadu Badan Uniform dan tidak dilupakan peserta-peserta perkhemahan dan pihak-pihak yang memberikan sumbangan secara langsung dan tidak langsung.

No comments:

Post a Comment