Saturday, August 14, 2010

Program Citra Bestari - Motivasi Tahun 6


7 Ogos 2010 - SK Gita 2 telah diberi penghormatan mengelolakan Program Citra Bestari sekolah-sekolah angkat P.194 di Auditorium Yayasan Sarawak baru-baru ini. Matlamat utama Program Citra Bestari ialah untuk mencetuskan kesedaran dan keyakinan diri murid-murid di tiga buah sekolah yang terlibat tentang peranan dan tanggungjawab mereka sebagai murid Tahun 6, disamping berusaha untuk melahirkan murid yang kreatif, inovatif dan berdaya saing selaras dengan visi dan misi sekolah ke arah kecemerlangan pendidikan.

Program ini bertemakan ‘Kearah Kecemerlangan Diri’ dan Kecemerlangan diri ialah suatu tahap pencapaian diri yang unggul, terbaik dan tertinggi dalam semua perkara yang dibandingkan dengan orang lain. Justeru sebagai murid yang akan menduduki UPSR diharapkan dapat membentuk dan membudayakan diri dengan ciri-ciri kecemerlangan diri seperti berikut:

1. Kenal diri – berfikir dan menilai diri sendiri
2. Ada Inisiatif – tidak menangguhkan kerja, lakukan sekarang
3. Sikap menang – tidak mengalah dan mengandakan usaha untuk Berjaya

Majlis penutupan Citra Bestari dilakukan oleh Pengerusi Biro Perkhidmatan Pendidikan P.194 Cikgu Rabiah Johari. AJK pengelola merakamkan setinggi penghargaan dan terima kasih kepada YB Tuan Haji Fadillah Yusuf yang sudi menjadikan 3 buah sekolah ini sebagai sekolah angkat di kawasan Parlimennya.

No comments:

Post a Comment